torsdag 12 april 2018

Shape of water, utekväll fortsätter

På jobbet är det skolans dagar. Det betyder att 3orna redovisar sina gymnasiearbeten och 2orna lyssnar på dem och 1orna får andra aktiviteter. Mina skulle komma på en storföreläsning men föreläsaren blev sjuk, så jag ställde in deras dag och själv kunde jag gå runt och lyssna på mina 3or. Stolt!

Efter jobb och bilkö hämtade jag upp Martina. Vi skulle träffa Helena i stan och äta ute och sedan gå på bio, Shape of Water. Vi åt god kycklingsallad och hade gosnack. Vi såg filmen, en film som inte är den typ av film vi brukar gå på. Men den är så omtalad och fått så mycket pris.

Filmen var mycket speciell. En vacker kärleksfilm men såå overklig och kliché-aktig. Men en fantastisk vacker film, med vackra bilder och fina subtila symboler. Men jag skulle inte våga att rekommendera den till andra. Om man är nyfiken på den ska man gå.

Inga kommentarer: