söndag 4 mars 2018

The Post

Det är så härligt med helg! Man skulle egentligen ha tre dagars helg och 4 dagar arbetsdagar i veckan. Det hade varit perfekt.

I går hann jag träna på powerpasset. Jag tog i lite mer och höjde någon vikt, så idag har jag träningsvärk i rygg och lår. Efter träning, dusch och mat tänkte jag åka och veckohandla men i stället blev det På spåret-final med mannen i soffan. Vi kom 2a.

Vi hade förköpt biobiljetter till the Post klockan 15 så då var vi på stan och såg film. En mycket bra nutidshistoria. Steven Spielberg har gjort filmen och Meryl Streep och Tom Hanks spelade huvudrollerna. Bra skådespelare!

Dottern var på stan med kompis. De käkade på stan.

Jag och mannen var hos bror och svägerska. Vi käkade där, fikade där och spelade gin rummy. Mannen gick förbi mig sista rundan och vann med 5 poäng.

Idag var jag och veckohandlade. Nu har vi så bunkrat upp för 2 veckor till.

Resten av dagen kommer att ägnas åt att läsa ut min bokklubbsbok. Vi har träff hos mig på onsdag.

Sven mår bra. Penicillinet verkar, han får en dunderkur. Han kommer bli utskriven i morgon så då kan han åka hem som planerat på tisdag. Det blev en annorlunda solsemester för honom! De får väl snabbt boka en ny resa till solen.

Inga kommentarer: