lördag 24 februari 2018

16-års kalas


Jag och dottern har haft en ganska soft dag idag. Vi skulle bjuda på tacos och det tar ju inte såå lång tid att förbereda. Innan dottern vaknade hann jag till ICA och handla färska bär och rice crisp till tårtan. Jag bakade två marängbottnar och kokte en smörkräm som vi hade emellan. Dottern dekorerade den sedan före serveringen.

Jag tittade på curlingen och hann också se när det blev ett svenskt guld i skidskytte. Efter guldet satte jag och dottern igång med att hacka grönsaker, mosa avocados, flytta bord, duka och tills slut fixa till oss.

Vi hade en trevlig kväll med familjen och vänner. Vi åt tacos, drack lite öl eller vin, Vi pratade och skrattade massor. Vi sjöng för dottern, drack kaffe och åt tårta och kladdkaka. Min lchf-kladdkaka blev faktiskt riktigt god. Vid 22-tiden åkte de som hade en bit att åka. De som bodde närmare stannade till över midnatt. Jag, mannen och dottern städade undan festen.

Det blev en trevlig fredag och dottern blev så nöjd med alla presentkort och smink hon fick.

Nu ska jag sova sju kvart i timmen. Attans att herrarnas curlingfinal är redan 7.35. Det orkar jag inte gå upp till och se. Jag ska ju ha krafter till morgondagens powerpass och sedan ska jag och dottern uträtta en del ärenden på stan.

Inga kommentarer: