måndag 15 januari 2018

Tillbaka till ruta 1


Nu kommer dottern bli grymt besviken! Vi fick ingen ny spis! Hon skäms över vår gamla omoderna spis men nu får hon stå ut med den ett tag till.

I dag skulle en ny fin spis komma med häll och varmluftsugn. Killarna kom bytte spis och gav mig instruktioner om hur jag ska göra för att sätta igång den. Då uppdagades det att det inte var en varmluftsugn! Det finns ju ingen mening med att jag byter upp mig och betalar pengar för en nyare men nästan likadan spis och sedan vänta 25 år till på en spis med varmluft. Killarna som kom med spisen bytte spis igen och så var den gamla trasiga på plats igen. 

Jag ringde kontoret och de visste inte att jag ville ha en ugn med varmluft för det hade jag inte sagt.... För att få en med varmluft ska jag betala 2400 kr i stället för 1700 kr. Då tackade jag nej och bad dem skicka en reparatör och fixa min knapp till ugnen (som killarna som skulle leverera ny spis tog med sig!). Nu hoppas jag att den kom på villovägar så att de inte kan laga den och därför ge mig en ny spis.

I går hade vi Lars och Inger här på fika. Ungdomarna kom också hem och vi kunde festa på den andra tårtan som var hel. Vi hade en trevlig fikastund. Mannen hade hjälpt Y-sonen och flickvännen med att köra iväg deras gamla säng till sopptippen och efter fikat var han med dem på Willys så de kunde få hjälp med att få hem all mat de hade handlat. De är så duktiga med att laga mat varje dag och ta med sig lunchlådor varje dag. De planerar och göra mat- och handlelistor. Så bra!

Fikus Benjaminen har åkt ut. Hej då!


Inga kommentarer: