måndag 11 december 2017

Näst sista veckan detta år

Näst sista jobbemåndagen detta år. Nu går det undan till jullovet. Det är fortfarande mycket kvar på jobb och hemma innan det kan bli julledigt men allt är planerat så om jag håller planeringen håller tidsplanen. Fast jag har redan hoppat att göra saffransbiscotti till oss själva i kväll. Det stod i kalendern men jag orkade inte.

Måndagen är lång arbetsdag och det var både lektioner och många konferenser hela dagen.

Jag kan inte komma på något juligt idag om jag inte kan räkna, julplanering, som juligt. Jo det var lite snö ute på marken i morse! Det såg juligt ut.

Det blir nog en tidig kväll med the Crown. Säsong 2 har släppts på Netflix. Den är såå bra! Nu är det 50-tal och queen Elisabeth är en spännande person att lära känna, kall, intelligent, lojal sitt land, verklighetsfrämmande men ändå tycker jag om henne och beundrar henne. Hon är ju född med en mycket konstig livsuppgift. Med facit i hand så vet vi ju att hon klarar det bra, she´s still going strong. Denna säsong lär vi känna Prins Philipe och prinsessan Margeret lite mer.

Inga kommentarer: