onsdag 13 december 2017

Lucia x 4


Idag har jag sett 4 Luciatåg.

Det första var hemma i tv-soffan i morse då det var Lucia på tv. Det andra var på dotterns skola där hon och flera år 9 elever var med och det var ett mycket fint Luciatåg. Kanske är det det sista som jag upplever där mina barn är med. 

Med 2 Luciatåg i mig åkte jag lite senare till jobb idag. Där överraskades vi med Luciatåg 3. Skolledarna och kanslipersonalen gick runt i korridorerna och sjöng och spelade för oss. Det var faktiskt riktigt kul och de var inte alls dåliga. Eleverna tyckte också det var kul. Kul att de bjöd på sig själv.

Det 4e Luciatåget såg jag och dottern med grannarna i All Helgona kyrkan, där eleverna på LEL-gymnasiet uppträdde. Det var en fantastisk Lucia och julkonsert. 

Nu har jag fyllt kvoten av dagens julaktivitet. Härligt!

Nu har vi krupit upp i soffan med kaffe eller te och dottern mumsar på lussebulle.

Jag har i dag varit sockerfri i 100 dagar! Det nu!

Inga kommentarer: