onsdag 6 december 2017

en vanlig vardag med jul i sikte

Det har surrats på jobbet en hel del om vad som händer på avslutningsdagen. Idag fick vi reda på att vi blir bjudna på jullunch på Rådhuskällan. Där serveras det alltid god mat. Vi kommer nog fortsätta ut på pub och ta en juldrink också vi kolleger emellan innan vi åker hem och julförbereder. Kul! Men det är ju lite drygt 2 veckor kvar.

Idag droppade en del 3or av. De jobbar med egna texter och efterhand som de blir klara får de låna en roman och lämna klassrummet och de behöver inte komma tillbaka förrän v. 2 då de har läst ut boken. Medan de andra sitter och skriver hoppas jag att jag i lugn och ro hinner rätta deras arbeten. Då känns det inte så mycket när jag jag beta av dem pö om pö.

Det händer en del på jobbet i och med omorganisationen. Stora förändringar, jobbiga förändringar och några högre upp som bestämmer ogenomtänkta saker. Hm... det får oss rasande och vi känner oss väldigt små. Men vi ska försöka slå ihop våra kloka huvuden och skriva något till dem som bestämmer. Det känns svårt men vi kan inte vara tysta....

Idag har jag provat att göra ostkaka på LCHF vis. Jag valde mellan 2 recept och tog det utan mandelmjöl. Jag provade att göra den ostkakan jag hittade på Jillsmat. Den blev god i smaken men lite lös i konsistensen. Nästa vecka ska jag prova en variant med mandelmjöl.

Vi hade köttfärssoppa med mycket grönsaker och ostkaka till efterrätt. Gott!

Jag gjorde maten och åkte och tränade, powerpass. Idag körde vi det passet som vi körde i våras och under tiden som vi gjorde det mindes jag. Jag blev ordentligt trött i hela kroppen. Skönt! Det som gjorde ont i armen häromdagen var som bortblåst idag. Skönt!

Dagens jul: inbjudan till jullunch kom idag och säsongens första julkort kom påposten med en trevlig inbjudan till middag i januari. Kul!

Inga kommentarer: