söndag 3 december 2017

Första skinkmackan och Elefant i rummet


I morse när jag kom ner i köket hade mannen satt in säsongens första julskinka på grilljering. Åh det doftade jul!

Jag drack kaffet och längtade till lunch då jag skulle få smaka julskinkan. Innan lunch putsade jag alla glas i vitrinskåpet och alla glashyllor. Så rent och blankt det blev. Check på den!

Till lunch, dagens första mål, blev det ostplättar som jag rostade i rosten med bregott, julskinka och på det en blandning at skånsk senap och majonäs, ett glas chiapudding med blåbär och lite grädde och en mugg kaffe med lite grädde. Mums! Jag blev proppmätt och skinkan var perfekt! 39kr/kg på ICA. Skinkan kommer vara slut före jul men eftersom vi ska ha julen hos oss i år så kommer vi ändå få ha en ny tills dess.

Idag blev vi bjudna på middag hos bror och svägerska. Vi fick grillad entrecote med massor med goda rotsaker/grönsaker till. Jättegott! Efter maten åkte vi in till stan och till stadsteatern för att se och lyssna på David Batras show Elefanten i rummet. Det är min födelsedagspresent från bror och svägerska. Det var mycket underhållande och väldigt mycket skratt!

Efter showen fick vi kaffe och mjuk pepparkaka för dem som kunde äta det. Vi tog med oss dottern hem och nu är det slut på denna dag och vecka. 

Inga kommentarer: