torsdag 14 december 2017

Bakat LCHF


Torsdag och fortsatt regn och regn ska det vara alla dagar till jul.... Blött!

Torsdag är också kort dag. Efter jobb och före lunch hann jag inom Willys och handlade allt som behövs till helgen. Jag tänkte göra klart det mesta till julbordet i helgen och lägga i frys och kyl.

Torsdag är också PT-dag och som vanligt är det kul när vi tränar ihop. Jobbade på 55 kg marklyft och 25 kg bänkpress och gjorde lite mag och balansövningar innan rodden. Kul!

Hemma efter dusch stod det i min kalender att jag skulle baka saffransmuffins á la LCHF. Då gjorde jag det. De blev gula och fina och nu till kaffet tog jag en och den var ok. Inte jättegod men helt ok. Bra att ha i frysen om jag blir sugen när de andra äter lussebullar.

Efter maten gjorde jag en sats mandelbiscotti á la LCHF men de står fortfarande i ugnen. Jag kan tänka mig att jag kommer tycka att de är godare.

Inga kommentarer: