torsdag 19 oktober 2017

Usch för att bli gammal .....

Det är pest att bli gammal och vara i behov av hjälp dygnet runt och inte få bestämma hur man får bo. Gamla moster har fått ett rum i ett boende men mannen har svårt att ta sig dit och han kommer bli ensam igen. Han väljer trots allt att leva med henne för att de har varit gifta i 50 år och har bara varandra. Kan vi andra i familjen säga till dem hur de ska göra? Visst har vi åsikter men kan lägga i oss mer. De har inga barn som kan styra upp. Vi får hålla tummarna över att de hinner få till ett annat boende tillsammans snart med kommunens hjälp, för jag tror inte de kommer tacka ja till platsen.

Det är så surt att de bor såå långt från oss i Skåne men det är så det är.

Dottern har varit med kompisar på öppet hus på Katte och där tyckte hon om skolan men nu vill hon nog inte välja ekonomiprogrammet. Nu är hon inne på NA-programmet med Samhällsinriktning. Vi får se. Det hinner bli många turer innan det blir dags att börja.

Ä-sonen kom hem om en stund i kväll igen och åt färsbiffar i ajvarsås med potatis och sallad med oss.

Jag har också haft min träningstimme med Linnéa idag. När jag gjorde marklyft sträckte jag en muskel i höften så vi fick lägga om passet. Jag är lite öm men det blir nog inget mer med det, hoppas jag. Jag som skulle göra min  sista repetion marklyft med 50kg.

Inga kommentarer: