lördag 14 oktober 2017

Grå dag....


I dag var det dags för mannen att köra iväg med palmerna. Jag skulle tränat men vaknade med huvudvärk och hoppade passet idag. I stället fick jag äta frukost med y-sonen och flickvännen för de kom tidigt i morse. Sonen ställde upp att hjälpa till att flytta växterna. De körde dessutom gasolgrillen som har gjort sitt till tippen. Mannen lånade släpet av min bror. Tur att han har släp och nu har vi extrabil med krok.

När männen var iväg umgicks vi tjejer. Så mysigt att flickvännen kom med och hängde hos oss. Vi åkte till Höör, till kyrkogården, och tände ett ljus för pappa. Idag är det 2-års dagen sedan han dog. Det känns fortfarande konstigt att inte ha honom i livet men ändå är han med mig så ofta. 

Det är så grått och småregnigt hela tiden. Så synd nu när naturen visar upp alla sina färger. De syns ju inte i grådasket. 

Jag och dottern var på Consesum och hälsade på på Öppethus. De har vård och omsorg och Na-programmet. Vi var där med Tilda och Martina. Det verkar som Tilda verkligen hittade hem i den skolan. Jag skulle vilja att dottern också ville gå vård och omsorg men det vill hon inte. Just nu verkar det luta åt Ekonomiprogrammet. Vi ska besöka många olika skolor innan det är dags att göra val.

I kväll blev det renskavsgryta. Åh så gott!

Inga kommentarer: