onsdag 20 september 2017

Varierad dag

På jobbet blev det brandövning på mentorstiden. Tur att vi tränade förra veckan. Tur det inte regnade!

Innan jag gick till lektion kom min högsta chef och sa att hon tyckte jag skulle söka min chefs jobb när hon ska vara föräldraledig. Det var oerhört hedrande och jag fick en bekräftelse som jag levde på hela dagen. Men jag behövde inte tänka länge förrän jag meddelande henne tack men nej tack. Hon tog inte illa vid sig. Hon förstod. Skönt!

Efter jobb var jag på mammografi. Det går på löpande band där. De som jobbar där får inte vara prydda. De klämmer och drar i andras bröst och måste gå mycket nära alla som ska undersökas. Men såå bra att vi får den möjligheten att undersökas varje år. Nu har det dessutom blivit gratis.

Det gick snabbt på lasarettet och jag hann t o m hem om och äta lite mellanmål innan jag bytte om och åkte till gymmet. Där väntade Linnéa på mig. Vi gjorde ett roligt pass. Mycket lår, överarmar och mage. Jag gjorde 30 armhävningar och nästa gång ska vi göra 50....Nästa gång! Det är ju på onsdag! Hur ska det gå?

Jag och dottern gjorde kyckling curry till middag. Gott! Mannen jobbar sent idag.

Inga kommentarer: