onsdag 13 september 2017

HÖST

Åh vad denna höst kommer att bli lång eftersom den redan har börjat nu. Idag regnar det mycket och blåser mycket! Inget kul!

I dag har det varit full rulle i skolan. Allt flöt på bra men det händer ju en hel med alla människor. Små och stora händelser hela tiden. Ibland väljer jag att inte se men ibland tittar jag. Det är spännande med allt kring människor men det kan också vara tröttsamt. Jobbar man bland ungdomar jobbar man i en miljö där det är mycket egofixerat. Ibland kan jag le för mig själv och tänka att de också kommer att utvecklas och vidga sina vyer men ibland blir jag bara irriterad på hur korkade de kan vara. Det är då jag oftast väljer att inte se. Men en dag på jobbet tar mycket på min energi.

Idag kom jag hem tidigt och kunde dricka kaffe i lugn och ro och bara grotta ner mig i soffan och tittade på strunt på datorn. Så härligt!

Ikväll blev det en ny rätt igen. Inte såå gott. Det gör jag nog inte igen. Mjukstekt vitkål med kryddor och vinäger, röres ihop med stekt nötfärs med paprika och lök. Allt blandas med riven västerbottenost och allt gratinerades i ugnen innan det skulle ätas.

Nu ska jag snart hämta mannen som kommer från Göteborg.

Inga kommentarer: