måndag 4 september 2017

Hejdå socker

Nu kör jag LCHF igen. Jag ska prova hela september och utvärdera hur jag mår. Nu är det hejdå socker men också hejdå bröd, pasta, ris, potatis och havregrynsgröt(!).

Att inte börja dagen med havregrynsgröt kommer var en stor förändring som kommer kännas. Jag älskar min havregrynsgröt! I morse blev det äggröra. Det är ju också gott men inte lika gott. Jag får prova mig fram med lite olika frukostvarianter.

Jag vet att de första dagarna kommer att vara fulla med längtan till snabba kolhydrater. Det gäller att jag har proteiner och nötter i beredskap till mellanmål om det skulle behövas. Idag har det gått bra. Jag har inte varit hungrig förutom nu när jag gjorde middagen i kväll. Då var jag hungrig. Men jag tog en bit ost med en klick smör och då stod jag mig till maten var klar.

Jag har lite ont i huvudet nu i kväll men det är normalt med omställningen i kroppen. Det är väl dag 3 som är värst. Om det blir för jobbigt kan jag ta en kopp buljong för att få i mig lite salt.

Detta ska bli spännande att se hur det utvecklar sig. Men jag kan redan säga att jag INTE är så uppsvälld som jag brukar vara på kvällen. Hm.... Är det så att tarmarna redan mår bättre?

Inga kommentarer: