onsdag 23 augusti 2017

Sommaren hänger sig fast

Sedan jag börjat jobba har det varit sol alla vardagar. Men på helgen har det skurat. Typiskt!

Idag var jag hemma strax före 16 och kunde sitta i solstolen 1 timme innan det var dags att laga mat. Underbart att få känna solens värme några stunder till. Idag lyssnade jag ut min senaste bok, Miss Jean Brodies bästa år av Muriel Spark. Det är ingen ny bok. Den skrevs 1961 och det utspelar sig på 30-talet. En underbar lärarinna som jobbar på en flickskola och gör lite som hon tycker i sin undervisning. Flickorna tycker om henne men börjar som vuxna fundera på vem Miss Brodies var och varför. En härlig bok, underhållande och inte så lång. Den tog ca 5 timmar att lyssna på.

Än har jag inte träffat alla mina elever. I morgon träffar jag min sista grupp, men det är mina fortsättningselever som jag känner. De flesta har jag redan kramat i korridoren redan. I morgon ska de läsa klassiker.

Inga kommentarer: