onsdag 2 augusti 2017

Quiz igen och dottern har flugit iväg

Jag och dottern gick upp tidigt i morse, redan 6.30. Hennes flyg skulle gå 9 och vi tänkte köra hemifrån 7.30. Jag gjorde äggrör med bacon till henne medan hon duschade och gröt till mig. Vi åt med mannen som snart stack till jobbet.

Vi var ute i god tid på Sturup och när dottern hade passerat säkerhetskontrollen körde jag hem. Jag hann hem innan planet lyfte. 10.05 var hon i Stockholm och allt hade gått bra sa mamma när hon meddelade att de hade mött upp dottern. Nu får hon några mysiga dagar på torpet med mormor och morfar Sven.

Jag har mest gjort ingenting idag mer än att lyssnat på min nästa bok, Hustrun av Meg Wolitzer. Den är mycket bra!

I kväll var det samling igen på mejeriet. Denna gång var det Paola, Mela, Bror och svägerska som var med oss. Vi va grymma. 26 poäng och de som vann hade 28. Attans så nära!

Nästa vecka är sista gången och då är vi 8 i laget.

Inga kommentarer: