söndag 20 augusti 2017

Födelsedagskalas


Idag fyller Y-sonen 23, min bror fyllde i fredags och fyller på tisdag, så idag hade vi kalas med familjen och de närmaste. Det skulle bli åskskurar flera gånger under dagen så vi satte upp tälttaket över uteplatsen för säkerhet skull. 2 minuter efter det att taket var klart kom den första skuren och det kom 2-3 rejäla skurar under dagen.

Vi hade planerat att grilla men i går insåg jag att det var kanske dumt, så jag googlade ett recept med kyckling och chorizo och hittade en marokansk gryta. Den gjorde jag och couscoussallad till det. Det blev mycket uppskattat.

Lite senare blev det kaffe med kanelbullar, vinbärskaka, kladdkaka och en god gräddtårta som dottern gjorde. 

Alla hjälpte till att plocka undan festen så vid 19 var jag och Y-sonen och hämtade pizza som vi åt tillsammans innan de också åkte hem. 

Nu väntar vi på att diskmaskinen ska bli klar så vi kan ladda in det sista som står på bänken så vi kan hålla kväll.

Årets sista födelsedagsfest hos oss. Nu blir det inte fest förrän till jul.

Bilderna nedan skickade grannen till mig. Så glad jag blir andra tar foto och skickar!


Inga kommentarer: