fredag 4 augusti 2017

Hemma igen!


Jag och Madeleine åt god och lång frukost och vi satt kvar vid frukostbordet hela tiden tills det det var dags att duka fram lunch. Vi åt en lättare lunch med gravad lax, lite ost, kokt ägg, keso och jordgubbar. Gott!

Det kom en del skurar så jag har inte fått se någon strand eller hav denna gång heller när jag besöker henne. Vi hjälptes åt med att dammsuga, diska och städa ur stugan innan vi packade in oss i bilen och körde hem. Det regnade nästan hela tiden. Otäckt att köra i sådant väder.

När jag kom hem stack jag inom ICA och handlade lite. Mannen var hemma när jag kom hem och han helstekte fläskfilé. Jag klyftade potatisen, delade spetskålen och ställde in dem i ugnen och stekte upp kantareller och hällde på grädde så det fick gotta ihop sig. God middag!

Inga kommentarer: