söndag 13 augusti 2017

Är sommaren slut nu?


Jag skulle sola idag. Det gick sådär. Det var inte så mycket solväder idag men det blev glimtar. Jag skulle dricka kaffe med grannfrun och så blev det. Vi skulle grilla och det gjorde vi. Ä-sonen kom också hem och käkade och hängde hos oss en stund i kväll. Alltid trevligt! Han jobbar massor nu men har nu en vecka ledigt. Skönt för honom för nu kommer nog sommaren.

Annars har det inte hänt så mycket här hemma. Jag går mest hemma och njuter av de sista timmarna som jag inte behöver hänga upp mitt liv på klockan. 

I morgon börjar det igen. Jag ser fram emot att komma till jobbet. Hoppas det inte har varit för mycket ombyggnad så vi möts av ofärdiga lokaler och byggdamm. Jag ser fram emot att möta mina utvilade och solbrända kolleger.

Jag kan ändå inte låta bli att tänka tillbaka på sommaren som varit. Den har varit bra. Denna sista vecka var full med roligheter också. Jag kommer leva länge på alla goa minnen.

Det kommer ju fortfarande vara sommarkvällar och helger innan vi flyttar in i mörkret och kylan.

Inga kommentarer: