tisdag 18 juli 2017

Tvätta, fryser men trevlig tjejkväll.


Nu när det är kväll la jag precis in den sista högen tvätt. Detta evighetsarbete som aldrig blir klart. Men ändå så känner jag mig alltid så tillfreds när jag får tomt i tvättkorgarna. Jag tycker om att hänga upp enfärgade omgångar på tvättställningen. Det ser så bra ut. 

17°-18° har det varit i dag och mulet! Det är inte klokt! Nu får ju de som jobbar på vädret skärpa sig! Men ändå var vi ute lite när vi hängde upp våra nya alster till väggarna på uteplatsen, en lykta och två nya ödlor.

Bror, svägerska och barn åker till Turkiet i natt, så vi hade bokat att träffas idag. Mannen och brorsan ville se på fotboll. Det betydde att vi träffades efter 16 och käkade ihop. Hamburgare med pommes. Männen åkte till Malmö medan vi tjejer kunde äta jordgubbar och glass själva och jag och svägerskan kunde ta ett glas vin till. Mysigt att uppdatera varandra. Det är länge att inte ses på 1 månad.

Inga kommentarer: