torsdag 20 juli 2017

Soldag hemma


Idag vaknade vi faktiskt till sol. Underbart! Efter frukost drack jag mitt morgonkaffe på grannfruns uteplats i solstolen. Lite senare flyttade vi över till vår uteplats. Det tar några timmar för solen att nå vår uteplats men den finns tidigare hos grannfrun. Bra kombo!

Vi kunde faktiskt sitta ute enda till 15-tiden innan molnen kom. Då hann jag äta mellanmål och lyssna på min bok lite. Strax efter 17 följde grannfrun med mig till gymmet. Hon sprang och jag gick på ett powerpass. Härligt att komma igång igen men jag hade ont i mitt knä och det bekymrar mig. Jag vill ju inte bli sämre, men jag hittade balansen och klarade av att köra ett pass.

När jag kom hem hade mannen gjort god middag, revben, mozarellasticks, ostbollar, lökringar och jättegoda bakade potatisar med ost och baconfyllning. 

Vi kunde sitta ute men flyttade in till kaffet. Vi spelade en omgång tribello och jag vann överlägset. Både mannen och dottern är inte så glada förlorare men de får väl vinna en annan gång. 😛

Inga kommentarer: