torsdag 27 juli 2017

Njuter av ensamhet


Åh vad jag njuter att ha några dagar bara för mig själv. Jag kan sova så länge jag vill, dricka kaffe när jag vill, äta lunch vad jag vill och när jag vill, lyssna på min bok hela dagen om jag vill, bara hänga framför datorn hur mycket jag vill. Inte för att mannen skulle förbjuda mig detta annars men om han är hemma kan jag inte lika lätt och skrupelfritt ägna mig helt åt mig och mina behov. Underbart! Snart är det slut. På lördag åker vi och hämtar dottern.

Dottern ha det jättebra. Jag får fantastiska bilder från ön. Lugnt, vackert och fridfullt! Än så länge har där inte regnat på dagen. Härligt!

Jag och grannfrun fick faktiskt både kaffe och lite sol på hennes uteplats vid lunchtid idag, men sedan kom moln och även lite regn. Men det blev inte värre än att jag kunde sitta under parasollet och njuta.

Jag skulle på Powerpass idag men fick besked om att instruktören sjukanmält sig med kort varsel. Surt! Det regnade och jag kände inte för att gå. Jag bakade kanelbullar i stället och lyssnade samtidigt på min bok. 

Jag körde ett 30 minuters hemmapass i stället. Uj jag kommer ha ont i magmusklerna i morgon!

Ikväll blir mannen lite senare för han stannar på Glorias och tittar på fotboll innan han kommer hem.

Inga kommentarer: