lördag 22 juli 2017

Med andra ord


När mannen klippte sig idag, passade jag och dottern på att gå en runda på Nova. Mycket är på halva reapriset nu. Vi behövde ingenting men det är då det är kul att titta. Dottern fyndade ändå 2 par jeans, varav ett par var med uppskurna hål. Jag vägrar köpa byxor med hål på. Jag är för gammal för det. Men dottern betalade dem själv. Hon köpte också en fin stickad tröja till hösten/vintern. Jag hittade en finstickad tröja till jobb, en bomullstopp, 1 röd bh och en röd omlottklänning, allt för 240 kr. Kul!

Klänningen hade jag på mig i kväll då vi var hembjudna till Paola och Mela på mat och spel. Vi var hela Benidorm-gänget där. Kul! Dottern gick hem efter maten för att packa färdigt inför sin vecka i sommarstugan på ön med bästa vännen och hennes familj.

Vi andra vuxna spelade Med andra ord, männen mot kvinnorna. Vi hade mycket trevligt. Männen vann första gången överlägset, andra omgången vann vi och den tredje avgörande vann vi kvinnor på håret. Det blev många skratt!

Paola introducerades i onsdags på mejeriet till drinken crazy horse. Den är grymt god. Hon fick receptet och jag förstod att vi skulle få den i kväll och att hon inte hade några cocktailglas, så jag köpte 6 glas till henne idag. Hon blev jätteglad och jag blev glad som fick den goda drinken.

Vi hoppade på nattbussen hem. När vi kom hem lade dottern i det sista i väskan. Den är sprängfylld.

Inga kommentarer: