måndag 17 juli 2017

Hemma igen



Nu sitter jag hemma i soffan men kaffet och nyheterna på tv. Klockan är inte mer än snart 20, då brukar vi lämna strand/bad för att göra sig i ordning till dagens middag.

Här hemma är det andra rutiner som gäller. Vi gick ju upp tidigt i morse och mötte Benidorm i soluppgång. Vi packade ihop oss, lämnade nycklar och fick en sista kaffe på Bar Europa. Jag åt frukost i lägenheten med mannen och dottern åt frukost på flygplatsen. 

Resan gick snabbt och bra och 13.30 landade vi. När vi kom till Lund C åt vi där på thairestaurangen och tog en taxi hem. Väl hemma fick ingen sätta sig ner utan att man hade tömt sin resväska. Jag laddade första maskinen och ställde ut resväskorna i förrådet. Vi kom hem till ett rent och fint hem. Härligt!

Dottern åkte ganska snart till Y-sonens flickvän för att se nyaste avsnittet av Game of Trones. Jag och mannen åkte och handlade för kylskåpet var helt tomt. 

Nu har vi kommit i fas hemma igen. All post är läst, e-post är raderad, maten inhandlad, blommorna rensade, tvättmaskinen går för fullt. Snart dusch och sedan jordgubbar till fotbollen. Det kommer att bli en tidig kväll. Jag är ganska trött efter en dag med resa.

Inga kommentarer: