tisdag 20 juni 2017

Stryka, tvätta, städa och vin.

Jag trodde jag hade klockan på ringning klockan 06.00 idag och det hade passat mig, för jag hade mycket att göra idag. Men jag hade inget alarm aktivt i mobilen och sov därför till 8.30. Det var ju skönt det med.

Jag vill gärna göra hemmet rent, åka på semester med tomma tvättkorgar och ha allt struket. Efter frukost med mycket kaffe och lite prat med grannen började jag stryka. Jag hade till och med juldukarna kvar i strykhögen. Suck vad det inte är roligt att stryka!

2,5 timmar senare var jag klar. Mattorna hann tvättas och torkas under dagen också. Jag hann inte städa klart hemmet men ovanvåningen blev klar.

Jag spelar wordfeud med två ex-kollegor och vi 3 träffas 1 gång om året på middag och mycket prat. Idag var jag hembjuden till Kerstin som dessutom är pensionär nu. Vi hade en mycket trevlig kväll tillsammans. Vi fick god paj med sallad och gott rosévin till det, lite senare blev det kaffe och vit chokladkladdkaka med citrongrädde. Plötsligt var klockan 22.40 och det var dags att avrunda kvällen. Mannen hämtade mig.

Han hade också en trevlig kväll med dottern och Ä-sonen. Dottern hade lagat mat och Ä-sonen bjöd in sig själv. Mannen och son övningskörde också en timme i kväll. Mannen hann dessutom med att skura köksgolv och lägga ut de rena mattorna.

I morgon städar vi klart och packar.

Inga kommentarer: