onsdag 21 juni 2017

packar.....

I dag har vi fixat inför semesterresan. Det är ju alltid mer pill med allt än vad man tror. Vi städar lite till, handlar lite till, diskar lite till, tömmer kylskåpet lite mera och tvättar lite till.

Åh vad det är svårt att packa bara 20kg! Jag har bara packat ner det viktigaste och ändå blev det övervikt. Suck! Jag tog ut lite och nu väger väskan 19.7kg, dotterns väger detsamma och vi väntar med spänning på vad hans väska kommer att väga.

I kväll kom grannfrun med barn in och käkade med oss. De ska passa våra blommor och vårt hem. Nu kommer det bo folk här mest hela tiden men de är nyckelpassare. Vi grillade hamburgare och det var gott!

Jag har börjat lyssna på Elena Ferrantes sista bok. Åh vad jag ska njuta i solstolen när jag lyssnar på den!

I natt kommer taxin och hämtar oss.

Inga kommentarer: