söndag 11 juni 2017

En god söndag


I morse var jag och grannfrun på Olympen och tränade. Jag på ett powerpass och hon sprang på löpet. Det är såå skönt att starta dagen med ett träningspass. Dels för att det är skönt att starta dagen så och veta resten av dagen att jag har tränat och dels för att det är så lugnt på morgonen. 

Det var osäkert om det skulle bli någon soltimme idag men det var skönt att sitta ute trots blåsten, men det blåste varma vindar. Men efter kaffe, tvätt och dusch kallade grannfrun på mig att komma ner och sola. Hon hade redan satt sig i solstolen. Vi fick faktiskt någon timme innan det blev för mulet och vi gav upp.

Jag lyssnade lite på min bok och hängde lite tvätt. 

Nu i kväll har vi grillat. Det är så gott att grilla kött och grönsaker. Blåsten hade gett mid sig lite så vi kunde sitta ute och äta. Nu blir det snart kaffe i soffan till nyheterna. Nästa helg är sista innan semestern men det är en lugna dagar hela veckan. 

Inga kommentarer: