torsdag 16 mars 2017

Våren på väg

Nu börjar det. Våren. Blommorna. Knopparna. Solen som värmer. Kaffet ute. Blå himmel. Underbart!

Det behövs inte så mycket sol innan mannen sitter i lä med näsan vänd mot solen. Han som vi andra älskar också solen och värmen. Dottern säger var dag att hon längtar till sommaren och Spanien.

Torsdag är kort dag. Jag älskar torsdagen. Det är min dag då jag bara är. I morgon ska jag inte till jobbet för vi ska till Bjärnum på begravning. Mannens faster har dött. Lite tråkigt att gå på begravning men samtidigt är det trevligt att träffa släkten. Nu för tiden träffas vi mest på begravningar. Vi är inte så nära och familjära med den sidan släkten. Efter begravningen tar jag svägerskan med mig och vi åker hem till henne i Jönköping. Jag ska vidare till Kristinehamn på lördagen.

Inga kommentarer: