måndag 20 mars 2017

Snö! !!


Så snopen jag blev i morse när jag drog upp rullgardinen. SNÖ! Fast 2 timmar senare hade det smält bort. Skönt!

Idag rullade jag köttbullar och stekte. När de var klara åkte vi till stan och handlade nya skor till Henry och Barbro. Jag var stenhård och slängde deras gamla trasiga skor som de envisas att gå med. Men nu har de fina skor. Henry var jätteglad och ville knappt ta av sig dem idag. När vi kom till Barbro och hon provade sina passade de också. Så bra. Då slapp jag åka tillbaka och lämna dem.

Idag fyllde jag frysen med 3 portioner köttbullar med gräddsås, och när vi hade ätit samma till lunch blev det en hel måltid över som jag ställde in i kylen. Nu har han mat i kylen till hela veckan. Lyxigt tyckte min morbror men annars lagar han gärna  maten själv.

Det var trevligt hos Barbro men också lite stökigt för snickare var i klädkammaren och borrade. Men de blev ju klara. Barbro var lite mer rörig idag men glad när vi satt och pratade. Fast hon blev ledsen när vi gick för hon förstod att jag inte kommer i morgon. Vi vet ju inte när vi träffas nästa gång. Hon har mitt mobilnummer nu i alla fall så hon ringer kanske.

Det gjorde ont i hjärtat att lämna henne idag. Hon såg så vilsen ut. Men när hon inte såg mig mer hörde jag hur hon glatt började prata med någon på hemmet och då kändes det bättre. Men jag önskar att hon snart får sitt egna boende så vi kan flytta in hennes saker och att hon kan få det mysigt och hemtrevligt.

Jag och Henry hann göra en snabb kopp kaffe innan jag körde till Jönköping. Han blev lite sorgsen och sa att det skulle bli ensamt nu när jag åkte. Han skrev också upp mitt mobilnummer så han ringer väl. Jag ringde honom när jag var framme i Jönköping och han längtade efter mig.

Nu har jag, svägerskan och Adam ätit och jag och svägerskan har druckit kaffe och pratat av oss. 

Inga kommentarer: