söndag 12 mars 2017

Ny säng och fest


Jag har köpt en säng av en kollega som ska bli sambo. Hon bor på 5e våningen i Malmö och hissen är för liten för att rymma sängen. Vår bil är för lite för att rymma sängen. Jag fick boka en liten skåpbil på Cirkel K. Eftersom jag kände mig osäker på att köra den fick mannen köra men han kan inte bära så jag frågade sönerna och de ställde upp. För att krångla till logistiken skulle dottern dessutom spela match i Trelleborg. Som tur var kunde hon åka med någon i laget och jag kunde lämna henne på uppsamlingsplatsen.

Ä-sonen kom redan vid 10 och vi åt frukost tillsammans. Vi hann till och med en kaffe på uteplatsen i i solen. Han hjälpte mig att bära ner den gamla sängen och vi ställde ut den. Vi åkte till macken och hämtade skåpbilen. Mannen och Ä-sonen åkte hem för att hämta upp den gamla sängen medan jag svängde förbi Y-sonen för att hämta upp honom. Sönerna packade in den gamla bilen och körde mot tippen medan jag körde dottern till samlingsplatsen. Det var kö på tippen så jag hämtade upp Y-sonen som också skulle hinna inom systemet. Vi handlade där och körde mot nya sängen i Malmö. Vi var framme ungefär samtidigt båda bilarna. Min kollega hade redan burit ner sängen så vi behövde bara lyfta in den i skåpbilen. Så smidigt!

Vi åkte hem, pojkarna bar upp sängen till dotterns rum medan jag och mannen åkte till macken och lämnade tillbaka skåpbilen. Hemma igen stack Ä-sonen vidare medan Y-sonen hade gjort sallad och pajresterna stod i ugnen och blev varm. Vi käkade lunch ihop. Y-sonen hjälpte mig att skruva på sänggavel och vi lade på nya madrassen.

Vi hade en riktigt god förmiddag/lunch ihop allihop. Så tacksam för att sönerna bara ställde upp hjälpte till utan besvär. Många goa samtal fick vi också idag.

Mannen åkte till Malmö för att se MFF spela på Jönköping Södra. Malmö vann. När han kom hem var det bara att byta om för vi skulle på fest. Helena som fyllde 40 i januari firades ikväll. Vi var 16 personer som åt gott och drack gott. De är mycket ölintresserade så de bjöd på många olika ölsorter. Det fanns vin till mig som inte dricker öl. Flickorna gick upp på ovanvåningen och tittade på melodifestivalen. Vilken skäll att Robin vann!

Vi åkte hem lagom till midnatt. Nu ska jag sova gott. I morgon ska jag träffa min PT klockan 10!


Inga kommentarer: