måndag 13 mars 2017

måndag och ny vecka igen

I fredags fick jag en fin receptbok av Monica Ahlbergs samlade recept. Jag har en receptbok från förr när hon jobbade på Rosendahls trädgårdscafé och i den boken har jag många favoriter. Men denna bok precis som den förra innehåller boken såå fina bilder. Jag älskar att läsa i kokböcker/mattidningar. Jag gör dock sällan rätter från recepten men jag hittar inspiration och gör min egna varianter.

Ny är det snart måndagkväll och denna vecka är i gång. På onsdag är det studiedag och på fredag ska jag på begravning så denna vecka kommer att gå fort.

Idag var det samverkanmöte på jobb. Maktfaktorer mot maktfaktorer känns det ibland och som facklig gäller det lyssna in, välja sina strider och så sina frö till framtiden. Ett spännande spel. Mycket strategi. Min partner är mycket slipad och duktig, vi är ett bra team. Kul!

Inga kommentarer: