måndag 6 mars 2017

måndag med möten

Måndagar är alltid fylld med många möten. Idag var det APT-liten, läslyft och handledarträff. Finns det något jobb som har fler möten på sin arbetstid än lärarjobbet? Ibland möter vi ihjäl oss. Men två av de tre mötena idag var produktiva.

Hemma slängde jag ihop en pastagratäng med kycklingkebab bitar. Jag trodde jag hade handlat något annat än det som fanns i påsen. Hade inte förväntat mig kycklingfärsbitar utan mer som uppskuret kycklingkött. Jag kokte pasta under tiden som den kokte, fräste jag upp purjolök, paprika och hällde i en burk majs, lite peperonibitar och kryddor, sist slängde jag i en slatt creme fraishe, en slatt vispad grädde och lät det koka ihop. Jag lade pastan i botten på en form, hällde över kyckling-grönsaksröran och toppade med ost innan jag gratinerade allt i ugnen. Gott!

Annars blir det en tidig kväll. Jag var vaken alldeles för sent i natt för jag tittade klart på Downton Abbey. Check på den!

Inga kommentarer: