lördag 18 mars 2017

Kristinehamn

I morse vaknade jag i Jönköping. Efter gröt och kaffe körde jag till Kristinehamn. Dagens bilresa gick snabbt och smidigt. Nästan ingen trafik. 2 timmar senare var jag framme. Jag gick in om Coop och handlade lite lunch.

Morbror Henry blev jätteglad att se mig och jag blev mycket lättad över se hur pigg han var. Vi lagade lunch och åt tillsammans och drack en kopp kaffe innan vi åkte båda två till Coop. Jag latade in rullatorn i bilen och Henry klarade av att kliva in och ur bilen. Vi handlade lite sedan åkte vi till Barbro.

Jag var mest orolig över att hon inte skulle känna igen mig. Men hon blev så glad. Direkt sa hon: "åh min gullhöna! " 70 % av samtalet var helt rätt sedan blev det lite lustigheter. Men hon var så glad. Vi hade många härliga skratt. Efter 2 timmar blev hon trött och vi gick.
När jag och Henry kom hem kom Maria och hälsade på. Vi fikade mera och pratade mera. Jag och Henry åt kvällsmat vid 19. När jag hade diskat tittade vi på nyheter, så somnade Henry lite. Så söt!

Nu ska han snart gå och lägga sig och jag får väl läsa lite.

Inga kommentarer: