fredag 31 mars 2017

Det brinner

När vi sitter i lugn och ro och ser på Let´s Dance ser vi på facebook att grannen har lagt ut en bild på brandbilar i vårt område. Dottern kommer ner och ropar att det brinner. Scoutgården 300 m från oss är i lågor. Så sorgligt! Men det är inga personer där i kväll vad vi vet. 4 brandbilar till är på väg. Elden får ju inte sprida sig på det ena eller det andra hållet. Scoutgården ligger mellan oss och Ä-sonen.

Usch vad otäckt!

Jag undslapp att fastna i bilkö på väg hem också. Det var bilolyckor i båda färdriktningarna mellan jobb och hem, så all trafik stod still i 2 timmar. Jag upptäckte kön precis så att jag kunde köra av på en annan avfart men det gjorde alla andra också. Hemresan gick i snigelfart men dock med en slags fart hela vägen hem. Dottern hann undra vart jag var. Jag kom inte hem förrän närmare 18. Puh!

I kväll har jag gjort matsäck till i morgon. I morgon är det skånemästerskap i Munka Ljungby mellan 9-18. Hoppas de tar sig vidare till final på söndagen.

Inga kommentarer: