måndag 20 februari 2017

Jobb och nöje

Idag har jag varvat jobb med pauser.

Eftersom jag avskyr att rätta så har det blivit många pauser, som hämta te, läsa reklamen, planera matlista och nu i kväll även något avsnitt ur The Crown. En serie på Netflix som jag varmt rekommenderar. Det har kommit ut en första säsong och säsong 2 är under tillverkning men det kommer säkert bli fler efter det. Den handlar om drottning Elisabeth i England från det hon var en liten flicka. Det är massor som jag inte kan i historien men mellan programmen googlar jag massor och får lära mig en hel del om engelsk nutidshistoria. Intressant!

Jag har fortfarande massor att rätta men jag har lagt upp en planering för hela veckan så att både förbereda inför födelsedagskalas, ha kalas, handla, träna och Helsingborg ska hinnas med under veckan. Plus att jag ska korrekturläsa min sons uppsats som börjar ana slutet.

Nästa vecka behöver jag väl semester ;-)


Inga kommentarer: