måndag 27 februari 2017

Jobb igen, Oscarsgalan och blåsor i ögat

I år hade svenskar chans till pris på Oscarsgalan. En man som hette Ove, hade två möjligheter, bästa utländska film och bästa smink, men det blev inget pris. Men Linus Sandgren fick pris för bästa foto från La la Land, så en svensk fick pris.

Det alla pratar om idag är att det blev fel när bästa film skulle utses och La la Land fick priset men mitt i tacktalet kom man på att fel film hade fått pris. Moonlight, skulle få priset. Så pinsamt!

I går fick dottern små blåsor på hornhinnan och det var irriterande. I morse ringde jag vårdcentralen och vi träffad en läkare 16.40 idag. Han i sin tur ringde kollegerna på ögon-kliniken, så i morgon bitti ska vi till ögon-kliniken och visa upp ögat. Det har blivit bättre sedan i går men det är som sagt vad irriterade och läkaren vill utesluta bältros.

Så är jag igång med jobbet igen. Det kändes bra att veta att jag kust nu inte har något att rätta. Men mina 3or skrev idag, så de kommer snart att bli klara och lämna in.

Inga kommentarer: