måndag 13 februari 2017

Dubbelpass på gymmet

Idag har jag inte haft några lektioner men en hel hög med möten.

Det första mötet var med en mentorselev och dess föräldrar men de dök inte upp. Så nu är en ny kallelse skickad. Det andra mötet var att vara med som 1 par öron till en kollegas lönesamtal. Det gick över förväntan. Det tredje mötet var handledning i ett gymnasiearbete men en mycket duktig elev.

Därefter var det dags för lunch och sedan vaktade mina 2or, 42 st, som skrev uppsats i 3 timmar. De var klara strax före 16.30 och då var det dags för fackmöte. Så många möten. I bland tror jag att vi lärare har ekord i möten.

Jag hann bara hem om i 25 minuter för att äta och byta om. Dottern hade fixat middagen. Hon är väldigt snorig idag, så hon hoppar träningen. Då kunde jag ta bilen och mannen blev ledig hela kvällen.

Jag hade träff med Linnéa, min PT, och hon körde med mig i 60 minuter. När hon var klar tog yogan över i 75 minuter. Jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag tycker om yogan eller inte. Jag ska ju inte jämföra mig med de andra men jag är stel. Dock har det blivit med smidigheten sedan första gången och jag tycker faktiskt att det är ganska skönt att stå hunden nu.

Jag provar väl någon mer gång en jag ska prova en annan instruktör.

Nu sängen, i morgon väntar fler möten.

Inga kommentarer: