fredag 6 januari 2017

Vinst, soft, lov

På många ställen i Sverige är det snö och kallt just nu. Bi har bara kallt. Jag skulle vilja ha lite snö. Det är så fint med snö, kallt och sol. Jag skulle vilja ha några veckor riktigt kallt, så att alla äckliga småodjur frös ihjäl. Det skulle städa upp lite i naturen.

Jag njuter av mitt lov. Jag skulle kunna ha det så här en hel vecka till men på måndag är det slut. På måndag snurrar jobbhjulet igång igen. En termin fullproppad tills det blir sommarlov igen.

Dottern spelade första matchen i morse klockan 10. De mötte ett norskt lag och de vann 9-1. Nu är de vidare till slutspelet. I kväll spelar de mot Jönköping.

På tal om Jönköping, svärfar mår ännu bättre, lite förvirrad efter allt som hänt men han kommer i fas igen. Jag pratade med svägerskan och vi pratade om att ses snart. Hoppas!

I dag borde jag få tummarna loss och städa bort julen, städa fram våren, planera måndagen, träna och kanske göra något annat nyttigt. Men jag hinner inte. Måste se fler avsnitt av Gilmore Girls och lyssna färdigt på min bok. Hahaha fy vad jäktigt jag har!

Jag städar i morgon, och tränar... och planerar... i morgon så, då blir det andra bullar.... kanske :-)


Inga kommentarer: