fredag 30 december 2016

Näst sista dagen

dottern har flätat sin pappa

Näst sista dagen detta år, som har gått i ett lugnt tempo. 

Jag sov länge, drack kaffe länge och när jag började bli klar med att göra något kom Anne. Så himla trevligt! Det var länge sedan vi pratades vi så vi hade en hel del att uppdatera oss kring. 

Efter mycket kaffe och prat åkte mannen, jag och dottern till Nova för lite ärenden. Jag hämtade kläder på Lindex som jag köpt på rean på nätet och gick snabbt in på Camilla/Malmströms och hittade en fin kjol och kofta. Jag gick också snabbt in på Indiska och köpte en present till min vän P och en klänning och halsband till mig själv. Jag hann som tur var inte in i fler affärer för mannen hade fått en läkartid akut. Han behöver smärtstillande till sin rygg.

Han lämnade mig och dottern på Willys och vi veckohandlade. När vi var klara hämtade mannen oss. Vi körde hem dottern och åkte vidare till Systembolaget. Där fanns bubbel kvar, vin kvar och alkoholfri öl kvar. Så bra! Morgondagen räddad.

Hemma packade vi upp maten och vi var hungriga och det var snart 18 så vi lagade mat. Var hade denna dag tagit vägen? Vi åt, drack kaffe och såg På spåret och nu är det Mamma Mia på tvn. Man kan aldrig se Mamma Mia för många gånger.

Inga kommentarer: