söndag 25 december 2016

Juldagen


Juldagen=pyjamasdagen

Jag ar faktiskt gått i pyjamas hela dagen. Det känns nästan lite busigt. Jag körde t o m sonen till ICA i pyjamas fast jag klev inte ur bilen.

Vi har haft en softardag. Mamma och Sven åkte till min bror en stund och fikade.

Mannen skulle griljera skinka nr3 för julen och satte på senapsröran på den och skjutsade in den i ugnen. En kvart senare när han tog ut den tyckte han den var konstig. Vi hade köpt en okokt skinka! Så mannen fick klä in den i folie och ugnsbaka den under dagen. 4 timmar senare blev den griljerad.

Ä-sonen kom hem på lite snack och kaffe men stannade inte på middag. Svägerskan kom från Jönköping och hon stannade däremot på middag. Idag åt vi fisksoppa, drack vitt vin och senare åt vi de goda havrekexen som Sven hade bakat och goda ostar till.

Vi tittade på Fröken Frimans krig, sedan gick alla och lade sig utom jag, Sara och Maria.

Inga kommentarer: