fredag 16 december 2016

Jag är Gud


Vi, jag och mannen, gav svägerskan 2 biljetter till Marika Carlssons föreställning "Jag är Gud" i födelsedagspresent. I kväll var det dags. Marika höll på i 1,5 timme och underhöll oss om livet, föreläste om religion och fick oss att tänka till ordentligt flera gånger.

Mycket bygger på hennes egna erfarenheter och hon framför det med både humor, värme och med blodigt allvar. Vi skrattade både igenkännande, med henne och åt hennes liknelser men ibland satte vi också skrattet i halsen då det var riktigt djupt. 

När föreställningen var slut gick vi fram och hälsade på henne. Jag har inte träffat henne på flera år. Kul att få prata med henne lite. Christina och Conny var också där.

Dottern var hos kusinerna i Stångby, så vi åkte dit och blev bjudna på lite te/kaffe och kvällsmacka.

Mannen är förkyld och jag är supertrött, så det blev inte så sent idag.

Idag har jag jobbat den sista fredagen det här året!

4 arbetsdagar kvar till jullov!

Inga kommentarer: