torsdag 15 december 2016

Ingen julgran!

Så här mysigt har vi i december på morgonen då vi dricker kaffe. Fast idag kom jag lite senare och missade morgonkaffet. Det är ju torsdag och då jobbar jag ju 9-13.

Idag har jag varit och klippt mig och fixat lite julklappar. Glad i hågen på väg hem planerade jag att vi skulle sätta upp granen och när dottern är på träning ska jag slå in julklappar och lägga under granen.

Sagt och gjort. Väl hemma gick jag ut i förrådet och hämtade granen. Jag öppnade lådan och satte ihop granen som är i två delar. Då ser jag att det sticker ut en sladd, en avklippt sladd. På något sätt har en sladd blivit klämd och gått av. Så himla surt!!!!

Jag gick in på nätet och letade ny gran. Nya fina granar kostar multum. De pengarna har jag inte idag. Om jag beställer en ny gran hinner den kanske inte fram till före julafton. Så ledsen! Ja ja, det får väl bli en riktig gran som vi får handla på lördag och ta in. Dottern jublade!

Jag ville ju ha en gran idag!

Inga kommentarer: