torsdag 1 december 2016

December - julmånad

Idag börjar jag lite senare och slutar mycket tidigare. Det innebar att jag och dottern kunde sitta i pyjamas i morse och se Svt adventskalender. Den verkar lovande. Mysig miljö, lite mystiskt och magiskt. Precis som det ska vara. Härlig start på dagen!

Efter jobb hade jag för första gången på länge en ledig stund. Allt är rättat som ska rättas! Jag gjorde lunch och åt i lugn och ro. Tittade ikapp mig på lite tv-program, drack kaffe och bara njöt av att vara ledig.

17.00 hade jag tid med PT-Linnéa. Jag var inte alls taggad men jag blev det under timmen med henne. Hon kör mig mycket men det är skönt! Jag hr blivit starkare sedan förra veckan.

Mannen lämnade dottern och hämtade mig. Jag hoppade in i duschen och därefter lagade jag mat. Jag slängde in laxfiléer i ugnen, mannen satte på ris och så smörstekte jag vaxbönor, kidneybönor, ärtor, sojabönor och ärtskidor och blandade i riset. Gott och enkelt!

Nu är det december och julmånaden är här. Nu ska jag träna på att njuta varje dag!

Inga kommentarer: