söndag 18 december 2016

4e advent

Söndag, 4e advent. I år hinner det nästan bli ett 5 advent. Skönt, då hinner vi allt klart till jul. Fast jag känner mig bra i fas.

I går blev jag klar med alla julklappar, men jag har någon kvar att slå in. Allt som jag tänkt baka till jul är bakat. Maten är inhandlad men inte tillagad. Det kan vi inte göra förrän på fredag. Vi ska göra Jansson, kålrotslåda och så ska vi griljera en skinka till.

Idag har jag och dottern städat ovanvåningen, speciellt gästrummet, så att mamma och Sven kan flytta in i jul. Nu är där fint.

Jag har en del kvar att sälja men orkar inte hålla på med annonserna, så idag beställde jag en Sellpy-påse och låter Sellpy sälja åt mig. Visserligen tjänar jag mindre men jag slipper besväret och alternativet känns som det hade varit att jag bara hade slängt allt till återvinningen.

Jag och grannfrun ändrade lite på schemat i dag och vi var och tränade på eftermiddagen i stället. Det var lugnt och skönt när vi var där. Så skönt!

I kväll blir det lugnt. Sista söndagkvällen som jag behöver tänka på veckan jobb. Nästa vecka blir det 3 dagar jobb och 1 dag julfirande, fast jobbdagarna kommer bli långa och fullspäckade. Men om 5 dagar är det jullov!

Inga kommentarer: