måndag 21 november 2016

Vernissage

Ny vecka nya utmaningar!

I morse kände jag mig mest stressad. Såå mycket att göra och tiden räcker inte till. Men efter denna dag känner jag mig mindre stressad. Jag hann rätta undan en del under den första lektionen för de eleverna jobbade på bra.

Sedan hade jag inga fler lektioner idag så jag hann ikapp mig inför läslyftet.

Arbetsdagen skulle avslutas med Vernissage  i vårt personalrum. När jag kom dit 45 minuter innan var det kaos i rummet. Ett rör till diskmaskinen hade gått sönder och rörmokaren hade bara kommit och stängt av vattnet. På golvet stod allt skåpsinnehåll ute på golvet, diskbänken översvallades av disk och vatten hade läckt ut över halva rummet!!! Dessutom var det stökigt på alla bord.

Fotografen var lite artigt besvärad över hur det såg ut. Jag kavlade upp ärmarna och slängde allt från borden som var skräp. la in all disk i diskmaskinen och bara stängde den, tog bort allt jox som stod på golvet och gick och hämtade svabben och torkade upp allt vatten. Tände värmeljusen och vips så var det fint i rummet och fotografen kunde andas ut.

Strax dukades det fram ost, kex och frukt och vin serverades till de som inte skulle köra. Mannen kom och deltog. Fotografen berättade om sina tavlor. Vi var mellan 15-20 personer och vi hade en trevlig stund. Fotografen kallar sig pixelsmedjan och han lägger ut fina bilder på Instagram. Bilden ovan kommer från hans konto.

Vi kom hem lite senare än vanligt, så när dottern skjutsades till träningen slängde jag ihop en ratatoulle och värmde ris och köttfärsbiffarna som jag gjorde i går. Gott!

Inga kommentarer: