söndag 6 november 2016

Söndag och vi fixar en massa


Jag längtar till advent så att man kan julpynta och baka saffransbröd. Fast jag har köpt de första amarylisen och satt i fönstret. Jag brukar köpa i 2 omgångar så det blir blommor både innan jul och efter jul.

Idag var jag med grannen på gymmet. Jag är inte lika trött i kroppen som sist, kanske för att jag inte hade min PT över axeln. Men det kändes bra att göra övningarna idag nu när all träningsvärk har lagt sig.

Efter träningen hade jag en hel söndag framför mig. Så skönt! Vi hjälptes åt att göra kalopsen som vi ska till middag. Mannen skar köttet i bitar och delade löken medan jag fräste köttet och hällde på vattnet så det kunde koka ihop. Mannen skalade morötterna och potatisen också och sedan tömde han frysen och frostade av den medan jag duschade, fotograferade alla kläder som ska säljas och satte in dem på Tradera. 25 annonser blev det. Hoppas det blir sålt.

Dottern var på Emporia med Tilda och de fyndade snygga kläder. Dottern köpte nya jeans, en kortärmad topp och en stickad polotröja. Jättefint!

Nu ska vi äta kalopsmiddag och sedan ladda inför en ny arbetsvecka.


I går kväll tjuvstartade jag med julmust.



Inga kommentarer: