måndag 7 november 2016

Så länge man minns finns det

I går var det 1 år sedan som vi hade pappas begravning. I helgen var det också alla helgons dag. En helg där vi tänker lite extra på dem som fattas oss. Fastän de inte finns i livet så finns de ju ändå kvar hos oss. Så länge vi minns finns man.

Minnet är fantastiskt! Så mycket rikedom, så många upplevelser, så många möten med andra, så många fester, så mycket spännande, så många romanser, så många goda stunder och så mycket fint som finns kvar i minnet och som vi kan plocka fram ur minnet.

En låt på radion kan få oss att minnas, en doft kan framkalla minnen vi trodde vi hade glömt eller en smak plockar fram forna måltider.

Minnet är fantastiskt! Just nu i dagarna har jag många samtal med pappa. Ibland är han bara så nära. Precis som min mormor brukar vara. Spännande med minnen och tryggt att luta sig mot också. Tänk vilken skatt vi går och bär på. Jag är tacksam så länge jag får ha mina minnen.

Inga kommentarer: