söndag 13 november 2016

Fars dag


Söndag som har varit lugn och skön. Dagen började långsamt men slutade lite livligare.

När jag kom ner i köket hade mannen rest till Malmö för några timmars jobb. Jag åt gröt i lugnet, drack kaffe i lugnet och åkte till gymmet vid 10. Grannfrun hängde på. Vi tränade i 1 timme. Härligt! Idag kändes det jättebra!

Hemma, duscha och mera kaffe. Sedan gjorde jag chokladpudding och ställde ut i kylen, skalade potatis och morötter och lade i en gryta och kryddade köttet och ställde in i ugnen. Alla 4 ungdomar kommer hem vid 16 på söndags och farsdag middag.

Mina Traderaauktioner löpte ut under eftermiddagen och en del av sakerna blev sålda. Kul!

Eftermiddag kväll blev trevlig med ungdomarna. Maten var god, efterrätten går alltid hem och kaffe med pepparkakor i soffan med samtal på på hög och låg nivå. Strax före 20 körde jag hem dem. Nu behövde jag lite lugn och ro och samla ihop mig inför ny jobbvecka.

Inga kommentarer: