fredag 25 november 2016

Äntligen fredag!

Så blev det äntligen helg!

Idag var jag på jobbet i 10 timmar men jag fick en hel del gjort och det är jag stolt över. Mina lektioner flöt på och när 3orna jobbade på med sitt hann jag t o m att rätta undan en del.  Kanske är jag färdigrättad på onsdag och då får jag paus i 2 veckor. Att vara lärare är kul men inte rättningen. Det är aldrig kul men så nödvändigt.

Jag hade också som mål att skriva färdigt en deluppgift som är till sista träffen på processledarutbildningen. Den blev jag klar med och det känns såå bra. Jag satt till 17.10 och jag hade en känsla av att jag var sist ur skolan i dag. Men nu har jag gjort vad jag ska för att kunna ta ledigt från jobb.

Ringde mannen och fiskade vad vi skulle äta, eller var vi skulle äta. Dottern är med kompisar på Emporia och äter med dem. Jag tänkte att vi kanske kunde avrunda kvällen lika trevligt som för två veckor sedan och äta lite och dricka ett glas vin på stan. Men mannen var inte där i tankarna och kunde lika gärna ta en macka.

Ok?! Jag tänkte jag kunde få honom på bättre tankar när jag kom hem men han var inte hemma. Tråkigt!

Helgen är fullmatad med aktiviteter så det blir en lugn fredagkväll.

Inga kommentarer: