lördag 1 oktober 2016

Oktober och fortfarande varmt.

Underbar dag! 18 grader mitt på dagen och vi kunde njuta av kaffet på uteplatsen.

Vi har fixat lite men har en lugn dag. Vår ena stora kruka på uteplatsen med den höga palmen välte i veckan då det blåste så. Igår såg jag att det hade blivit 2 stora sprickor i krukan. Piss också! Idag åkte vi till Jula och köpte något speciallim och försökte pressa in lim i sprickorna. För att palmerna och krukorna ska hålla bilfärden till växthotellet har jag också virat runt silvertejp runt krukan. Skitfult!

Annars har jag mest tvättat. Vår tvättmaskin har inte låtit frisk de sista gångerna men nu gav den upp, så jag hann bara tvätta 3 maskiner. Men mannens och dotterns kläder blev tvättade i alla fall. Nu får jag kontakta vaktmästaren på måndag. Tur vi har tvättstuga om det dröjer innan min maskin blir fixad.

Mannen har packat undan sommarkläderna, strukit kläder och packat inför Stockholmsveckan. Jag har plockat undan en del blommor på uteplatsen och diskat väggkrukorna och packat in dem för vintern. Pelargonerna blommar fortfarande för fullt. Underbart!

Ikväll gjorde jag en god renskavsgryta med ris.

Inga kommentarer: